8 Αποτελεσματικές Ασκήσεις για να «Προκαλέσεις» Φυσικά έναν Ανώδυνο Τοκετό. ΝΑΙ! Μπορείς!




Η Μαρία μεταφέρθηκε γρήγορα στο δωμάτιο τοκετού. Ο άντρας της ήταν πολύ αγχωμένος για τον τοκετό και τον πόνο που θα βίωνε η γυναίκα του, αλλά η Μαρία δεν ήταν καθόλου. Γνώριζε ότι η διαδικασία θα ήταν εύκολη καθώς έκανε προπόνηση εδώ και αρκετό καιρό για την πιστή αναπαράσταση του τοκετού της μέσω ασκήσεων για τη διαχείριση του πόνου και της ψυχολογίας του τοκετού. Και δεν απογοητεύτηκε. Ο τοκετός ήταν εύκολος και το μωράκι της γεννήθηκε μέσα σε 4 ώρες.

Το να γεννήσεις ένα παιδί είναι σαν την αναγέννηση της ίδιας της γυναίκας, κυρίως εξαιτίας του μεγέθους του πόνου που βιώνει κατά την διάρκεια του τοκετού.

Τι λέτε λοιπόν να κάνουμε τον τοκετό λιγότερο επώδυνο;

Μπορείτε να μειώσετε το «τραύμα» του τοκετού κάνοντας κάποιες σωτήριες και άκρως αποτελεσματικές ασκήσεις κατά την διάρκεια της εγκυμοσύνης. Εμείς θα σας πούμε ποιες είναι αυτές οι ασκήσεις για να καταφέρετε να προκαλέσετε έναν ανώδυνο & φυσιολογικό τοκετό.

Παρακάτω θα δείτε 8 αποτελεσματικές ασκήσεις για να μειώσετε όσο το δυνατόν περισσότερο τους πόνους της γέννας και σίγουρα θα προετοιμάσουν το σώμα σας για τον ερχομό του μωρού σας.

1. «Ταρακούνημα» της πυέλου

pELVIC-TILT
Αυτή η άσκηση είναι επίσης γνωστή και ως η «κλίση της πυέλου». Θεωρείται ως η καλύτερη άσκηση για να προκαλέσεις έναν φυσιολογικό τοκετό. Αυτή η άσκηση είναι αρκετά απλή καθώς μπορεί να γίνει εύκολα στο σπίτι. Απλώς ξαπλώστε κάτω με την πλάτη σας στο πάτωμα και κρατήστε λυγισμένα τα γόντατα σας, με τις πατούσες σας στο πάτωμα. Τώρα ισιώστε την πλάτης σας στο πάτωμα και ταυτόχρονα λυγίστε την πύελο σας προς τα πάνω και και κρατήστε αυτή την στάση για 10 δευτερόλεπτα. Αφού τελειώσετε, μεταφερθείτε σιγά σιγά στη αρχική σας στάση. Αυτή η άσκηση, αν γίνεται 2 φορές τη μέρα για 10 λεπτά, μπορεί να βοηθήσει τους πυελικούς μυς να προετοιμαστούν για τον τοκετό.

2. Σκύψιμο:

Leaning

Η μπάλα εγκυμοσύνης είναι η «σωσίβια λέμβος» σας σε ότι έχει να κάνει με την άσκηση καθ’ όλη την διάρκεια της εγκυμοσύνης σας και θα σας βοηθήσει να υπερπηδήσετε σε έναν εύκολο και φυσικό τοκετό. Φροντίστε να έχετε έναν επαγγελματία εκπαιδευτή για να σας οδηγεί κάθε στιγμή. Το σκύψιμο πάνω σε μία μπάλα άσκησης, μπορεί να ασκήσει πίεση στο κάτω μέρος της πλάτη σας και στους πυελικούς μύες σας και θα σας βοηθήσει να ετοιμαστείτε για τον τοκετό. Η μπάλα θα σας βοηθήσει επίσης να μειώσετε τους πόνους της γέννας και θα σας εξασφαλίσει έναν φυσιολογικό τοκετό, εύκολο και ανώδυνο.

3. Βαθιά καθίσματα (Squatting):

Pregnancy-Squats

Τα βαθιά καθισματα ή αλλιώς το squatting είναι ο καλύτερος και ίσως ένας αλάνθαστος τρόπος για να ξεκινήσετε τον τοκετό σας. Ο λόγος? Μα, φυσικά επειδή τα βαθιά καθίσματα βοηθούν την βαρύτητα να ενεργήσει πάνω στο μωρό σας και το διευκολύνουν να κατέβει προς τα κάτω. Λαμβάνοντας αυτά υπόψιν καταλαβαίνουμε το πόσο πολύ βοηθάει στην πρόκληση ενός φυσιολογικού τοκετού.  Αν ανησυχείτε για όλα τα αδιάκριτα βλέμματα που μπορεί να έχετε πάνω σας κάνοντας καθίσματα σε ένα δημόσιο πάρκο, μπορείτε να το δοκιμάσετε στο σπίτι σας. Απλώς συνεχίστε να κάνετε απαλά καθίσματα μέχρι να νιώσετε μία ζεστή αίσθηση καύσου να πλησιάζει.



4. Περπάτημα:

Walking-Pregnant-Woman

Ξαφνιαστήκατε? Ναι, ένας απλός καθημερινός περήπατος μπορεί να έχει δεκάδες θετικά οφέλη στο σώμα σας, και αυτός ο χαλαρός τύπος αερόβιας άσκησης είναι απλώς ο τέλειος τρόπος για να προκαλέσεις τον τοκετό σου.
Χιλιάδες γυναίκες σε ολόκληρο τον κόσμο έχουν βιώσει την αποτελεσματικότητα αυτής της απλής άσκησης σε ότι έχει να κάνει με την προετοιμασία του σώματος για τον τοκετό. Πιστεύεται ότι το περπάτημα μπορεί να είναι ιδιαίτερα χρήσιμο για την πρόκληση των συσπάσεων της μήτρας στις γυναίκες που μπορεί να έχουν συμβουλευτεί να κάτσουν ακίνητες στο κρεβάτι των οδυνών ή που δεν έκαναν καμία άσκηση καθ’όλη την διάρκεια της εγκυμοσύνης τους. Το περπάτημα πιστεύεται ότι βοηθά το μωρό σας να κατέβει στο κάτω μέρος της μήτρας και βοηθά την διαστολή του τραχήλου, προετοιμάζοντάς τον για τον τοκετό.

5. Ασκήσεις Kegal:

Kegal-Exercises


Οι ασκήσεις Kegal, γνωστές και ως πυελικές ασκήσεις εδάφους,  δεν περιορίζονται μόνο σε όσους υποφέρουν από ακράτεια, αλλά μπορεί να είναι απίστευτα ευεργετικές στην πρόκληση τοκετού σε γυναίκες που έχουν περάσει το προκαθορισμένο διάστημα εγκυμοσύνης. Οι ασκήσες Kegal δουλεύουν στοχεύοντας τους μυς του πυελικού εδάφους, οι οποίοι παίζουν έναν σημαντικό ρόλο στην γέννα. Χαλαρώνοντας και σφίγγοντας τους πυελικούς μυς (τους μυς που εμπλέκονται στη διακοπή της ροής των ούρων) για περίπου 10-15 λεπτά κάθε μέρα είναι ένας σωστός τρόπος να πρετοιμάσετε τους πυελικούς σας μυς για τον τοκετό.

6. Άσκηση πεταλούδας:

Butterflies

Το κάθισμα σε στάση πεταλούδας είναι μια απλή άσκηση που ενδυναμώνει και τεντώνει τους μυς της πλάτης σας, των μηρών και της λεκάνης. Διατηρεί τους συνδέσμους της λεκάνης εύκαμπτους, διευκολύνει τη ροή του αίματος στο κάτω μέρος του σώματος και διευκολύνει τον τοκετό. Το μόνο που έχετε να κάνετε είναι να καθίσετε στο πάτωμα και να ενώσετε τις πατούσες σας φέρνοντας τις κοντά στο σώμα σας. Χρησιμοποιώντας τους αγκώνες σας, πιέστε χαλαρά τα γόνατα σας προς το πάτωμα για να νιώσετε το τράβηγμα στο εσωτερικό των μηρών σας. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε έναν τοίχο για να ακουμπήσετε την πλάτη σας. Καθίστε σε αυτή τη στάση για 10 με 15 δευτερόλεπτα και επαναλάβετε 5 με 10 φορές.

7. Προβολές:

Lunges



Οι προβολές είναι μια ακόμη εκπληκτική άσκηση για να προκαλέσετε έναν φυσιολογικό τοκετό.

Καθίστε με τα δυο σας πόδια ενωμένα και κάντε ένα μεγάλο βήμα μπροστά. Προβάλετε το ένα σας πόδι μπροστά με το γόνατο σας λυγισμένο καθώς το άλλο βρίσκεται πίσω. Υπάρχουν δύο τύποι προβολών που μπορείτε να κάνετε.

Προβολή και push up ακουμπώντας τον τοίχοΜε τα χέρια σας, προσπαθήστε να σπρώξετε τον τοίχο λυγίζοντας το γόνατο σας και τεντώστε τους μυς σας όσο περισσότερο μπορείτε. Φέρτε πίσω το πόδι σε όρθια θέση.

Κάθετη προβολή – Η κάθετε προβολή είναι ίδια με την παραπάνω, αλλά τεντώνει περισσότερο το κάτω μέρος της πλάτης και την ουρίτσα σας. Μπορείτε να ανεφοδιάσετε το σώμα σας όταν κάνετε αυτή την άσκηση καθώς προυποθέτει επιπρόσθετη ενέργεια και ένταση. Οι υδατάνθρακες μπορούν να εφοδιάσουν το σώμα σας με την απαραίτητη ενέργεια.

Οι προβολές είναι ένας εξαιρετικός τρόπος να ζεστάνετε τους γοφούς σας και να δώσετε περισσότερο χώρο στο μωρό σας για να γυρίσει και να αρχίσει την κάθοδο. Για να είστε ασφαλείς, μπορείτε να ζητήσετε βοήθεια από τον σύντροφο σας ή την βοηθό μητρότητας σας κατά την διάρκεια αυτών των ασκήσεων.

8. Ανέβασμα σκαλιών:

Image : Shutterstock

Το ανέβασμα μερικών σκαλιών θα σας βοηθήσει περιοδικά να έχετε έναν ασφαλή τοκετό. Θα αυξήσει τους παλμούς της καρδιά σας, και η κίνηση θα κάνει το κεφάλι του μωρού σας να πέσει στο κολπικό κανάλι της γέννας. Επίσης, ανοίγει την περιοχή της πυέλου και πιέζει τον τράχηλο διευκολύνοντας τη διαστολή. Όλα αυτά σε συνδυασμό ξεκινούν τις συσπάσεις και σας προετοιμάζουν για τον ομαλό τοκετό σας.

Αν θέλετε το πιστεύτε ή όχι, αλλά η άσκηση είναι πραγματικά ένας υπέροχος τρόπος για να προκαλέσετε έναν ανώδυνο, εύκολο και φυσιολογικό τοκετό, καθώς βοηθάει το σώμα σας να προετοιμαστεί για την αγχωτική κατάσταση της γέννας και μπορεί επίσης να ελαφρύνει τους πόνους. Επιπρόσθετα είναι απολύτως φυσικές και δεν θα βιώσετε καμία παρενέργεια με αυτή την μέθοδο σε σχέση με άλλες τεχνητές μεθόδους πρόκλησης τοκετού.
Προσοχή: Βεβαιωθείτε ότι θα έχετε δίπλα σας έναν γιατρό, μια μαία ή τον σύντροφο σας καθώς θα κάνετε αυτές τις ασκήσεις, επειδή ποτέ δεν ξέρετε πότε θα είστε έτοιμες για τον τοκετό σας και μπορεί να χρειαστείτε κάποια βοήθεια όταν έρθει αυτή η στιγμή.
Μας ενδιαφέρει η γνώμη σας
Σύμφωνα με εσάς, ποια άσκηση θεωρείτε ότι είναι η καλύτερη για την πρόκληση του τοκετού?
Μοιραστείτε μαζί μας τις τελευταίες σας στιγμές πριν την γέννα.
Βοηθήστε και άλλες μανούλες με την εμπειρία σας. Αφήστε τα σχόλια σας παρακάτω:







Facebook Comments